Tytuł: „Spotkanie z książką”

Czas realizacji: 10.2021 r. – 05.2022 r.

Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna

 

Opis innowacji:

Adresatami innowacji są uczniowie Zespołu Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku. W obecnych czasach czytanie książek, obcowanie z literaturą nie jest, tak powszechną formą spędzania czasu wolnego wśród młodzieży jak kiedyś. Wynika to z „konkurencji” wszelkiego rodzaju nośników informacji: telewizji, komputerów, Internetu, czy telefonów. Przekłada się to na problemy z czytaniem i rozumieniem tekstu, a w konsekwencji z brakiem systematyczności w korzystaniu z książek i bibliotek.  

W związku z tym, aby rozbudzić zainteresowania czytelnicze wśród tej grupy młodzieży pomysł na taką innowację. Posłuży ona zarówno usprawnianiu umiejętności czytania i rozumienia tekstu ale również wprowadzi młodzież w świat książki. Zarówno literatury fachowej przybliżającej uczniom wybrany zawód, a także pozwoli poznać inne zbiory biblioteki szkolnej. Dzięki innowacji ta grupa uczniów zostanie ośmielona do korzystania z dostępnej literatury, a także z łatwością odnajdzie się w innych bibliotekach.

 

Cel innowacji:

Owa innowacja powstała z konieczności doskonalenia umiejętności czytania i rozumienia tekstu, a także rozwijania zainteresowań czytelniczych wśród tej grupy młodzieży. Zarówno po to, aby uczniowie bliżej poznali bibliotekę szkolną i jej księgozbiór, a także rozwijali zainteresowania czytelnicze. Innowacja ta może przyczynić się do wzrostu czytelnictwa, a także rozwoju nowych zainteresowań pod wpływem kontaktu z książką i biblioteką, a także zaangażuje w życie kulturalne.

  • Doskonalenie umiejętności czytania i rozumienia tekstu;
  • Kształtowanie nawyków i zainteresowań czytelniczych;
  • Wyrabianie szacunku do literatury;
  • Wprowadzenie młodzieży w świat literatury;
  • Nauka obcowania z literaturą w sposób samodzielny, refleksyjny i twórczy;
  • Popularyzacja biblioteki szkolnej i jej potencjału;
  • Kształtowanie nawyku korzystania z biblioteki szkolnej.