Tytuł: „Przygoda z geodezją”
Autor: Monika Piskorz-Joniec
Czas realizacji: 10.2019 r. – 06.2020 r.
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Opis innowacji:
Innowacja przewiduje prowadzenie raz w miesiącu zajęć dla uczniów klasy trzeciej technikum geodezyjnego poświęconych na tworzenie i rozwiązywanie zadań i problemów geodezyjnych oraz wzajemną ocenę rozwiązanych zadań. Zebrane zadania wraz z rozwiązaniami utworzą zbiór zadań, który zostanie udostępniony poprzez Dysk Google uczestnikom projektu oraz geodetom z zaprzyjaźnionej szkoły. Nasi uczniowie będą mieli również okazję do wymiany myśli, doświadczeń, poglądów z rówieśnikami podczas spotkań on-line. Na zakończenie innowacji uczniowie wspólnie wykonają logo projektu wykorzystując znajomość graficznych programów geodezyjnych.
Cel innowacji:
Nadrzędnym celem innowacji jest rozwijanie zainteresowań uczniów, rozbudzanie i pogłębianie wiedzy i pasji związanej z geodezją oraz zdobycie aktualnej wiedzy i umiejętności praktycznych służących do rozwiązywania problemów inżynierskich. Udział w projekcie pomoże uczniom w bardziej efektywnym przygotowaniu się do egzaminu zawodowego, rozwijaniu wyobraźni przestrzennej, myślenia abstrakcyjnego oraz poszerzy ich wiedzę o dodatkowe zagadnienia z zakresu geodezji inżynieryjno-przemysłowej, co będzie pomocne w przyszłości w przypadku kontynuowania geodezyjnej ścieżki kariery.